eva-huese.reismee.nl

Malaga met Angel en Julia!!!

Blog 8


Dit was dan eindelijk het weekend waar ik zo lang op had gewacht. Mijn vriendinnen kwamen naar Spanje! Op vrijdag vlogen ze al om 7 uur in de morgen en mocht ik ook heerlijk om 5 uur opstaan om vervolgens naar het vliegveld van malaga te gaan. Ik kon met een vrouw rechtstreeks vanuit Écija meerijden dus dat scheelde mij erg veel tijd. Rond 9 uur was ik op het vliegveld en begon het wachten op de meiden. Angel en Julia wisten zelf niet dat ik ze kwam ophalen van het vliegveld dus die zagen mij ook echt totaal niet staan. Julia keek mij wel aan, maar het idee dat ik echt eva was kwam geloof niet bij haar op. Het was zo enorm fijn om die meiden weer te zien, eindelijk weer eventjes het eigen vertrouwde thuisgevoel. De opa en oma van Angel waren ook aanwezig op het vliegveld om ons op te halen. Heerlijk met open dak reden we naar Benalmádena, waar ze woonden. Ook hadden de opa en oma van angel een hele leuke verrassing voor ons. Ze hadden een hotel geboekt voor een nachtje midden in het centrum! Toen we bij het appartement aan kwamen waren we allemaal zo blij en het uitzicht maakte dat zelfs nog iets extremer. Wat een enorm mooi uitzicht op de zee zeg.. Toen ik naar de wc moest riep Angel: ‘oh eef wil je anders plassen met uitzicht?’ Nou dat wilde ik natuurlijk wel haha. We hebben vervolgens heerlijk geluncht met een lekker Nederlands ontbijt. Dat had ik zelf natuurlijk ook al heel lang niet meer gegeten. Na de lunch zijn we alleen met de meiden lekker langs de boulevard gaan lopen. Het weer was perfect, niet te warm en niet te koud en geen windje te bekennen. Aan het strand hebben we nog wat lekkers gedronken en vervolgens gingen we weer terug naar het appartement. Malaga staat enorm bekend om de grote winkelstraat die helemaal verlicht is met kerst. Dat wilden we natuurlijk heel graag zien. Na de lekkere tapas die de opa zelf had gemaakt heeft hij ons naar Malaga gebracht waar we nog even lekker konden shoppen. Om 21:30 begon de lichtshow. Dit was erg indrukwekkend om te zien. Zoveel lampjes, muziek en mensen om je heen. Na deze show had ik een rooftop restaurant door gekregen om daar te gaan eten. Eigenlijk hadden we al helemaal geen trek meer maar we zijn dan toch nog maar even wat gaan eten. Het was in een hostel, je komt dus snel in contact met andere mensen. Altijd leuk om even een gezellig praatje mee te maken. Later werden we weer opgehaald en waren we alle drie erg moe van de leuke dag. We hebben dan ook heeerlijk geslapen.


De volgende ochtend werden we rond 10:30 wakker geroepen want het heerlijke ontbijtje stond weer klaar! Na het ontbijtje en het gezellige kletsen werden we gebracht naar het hotel in Fuengirola. We konden het niet laten om niet op het strand te gaan liggen dus hup bikini’s aan en naar het strand. Heerlijk een paar uur in het zonnetje liggen deed ons heel goed. Het water was helaas wel heel erg koud. Rond 15:00 vonden we het wel tijd worden om lekker ergens te gaan lunchen. We zaten bij een strandtentje met het mooie uitzicht heerlijk te genieten. Lekker eten, gezellig kletsen en de mooie zonsondergang maakte het helemaal af. Toen we klaar waren met eten moesten we niet meer denken aan het avondeten. We gingen lekker terug naar het hotel en zijn daar gaan omkleden. De Spaanse winkeltjes zijn natuurlijk erg leuk om te bekijken dus dat konden we ook niet laten. We kwamen bij een winkeltje terecht met allemaal leren tassen. En je kent ons, als de een iets koopt dan vindt de ander het ook leuk om iets te kopen. Dat zorgde ervoor dat we met 3 hele leuke tasjes de winkel uit liepen. Overal was natuurlijk het kerstsfeertje, heel veel lampjes, kerststallen, en marktjes. Later hadden we een pleintje gevonden waar we lekker wat zijn gaan drinken. Eigenlijk moesten we niet aan eten denken maar we vonden het toch wel lekker om nog maar wat hapjes erbij te bestellen. Ondertussen waren we die 2 dagen al uren verder met praten maar of we onderhand al uitgepraat waren? Nee natuurlijk niet! Rond 01:00 vonden we het wel een mooie tijd om maar eens naar een bar te gaan. Hier nog wat lekkers gedronken en daarna door naar een club. Om 04:30 was het dan wel een mooie tijd om naar huis te gaan. En je gelooft het niet maar rond die tijd stond er een lange rij om nog überhaupt naar binnen te komen!


Toen we de volgende ochtend rond 10 uur waren opgestaan mochten we van de opa en oma nog ergens lekker ontbijten. We namen een Engels breakfast aan de boulevard in de heerlijke zon. De opa en oma van Angel kwamen onze spullen in het restaurantje ophalen zodat wij met de boot vanaf Fuengirola naar Benalmádena konden gaan. Helaas was dit uiteindelijk precies de dag dat de boot niet vaart, het tweede plan was om met een kabelbaan omhoog te gaan en te genieten van het uitzicht. Wat was dit mooi zeg! Eerst moesten we wat klimmen en vervolgens hadden we uitzicht over de hele boulevard vanaf boven. Toen we weer beneden waren was het plan om met een taxi naar de haven van Benalmádena te gaan en hier wat te eten. We kwamen bij een Italiaans tentje uit met heerlijke pizza’s en pasta’s. Het was alweer eind van de middag, we waren opgehaald en zijn lekker naar het appartement van de opa en oma gegaan. Hier hebben we heerlijk geborreld en naar Gooische vrouwen gekeken! Wat had ik het gemist om überhaupt Nederlands te praten, maar dan ook nog naar zo’n Nederlandse film te kijken maakte mijn dag al helemaal stuk. En alsof het nog niet genoeg was hadden we ook nog zelf gemaakte Nederlandse bitterballen die ik al dik 3,5 maand niet gegeten had. Na de film zijn we lekker naar bed gegaan.


Ohneee! Dit was alweer de laatste dag. Na een heerlijke nacht te hebben geslapen moesten we er dan toch echt aan geloven. Douchen, spullen inpakken en het laatste ontbijtje met het mooie uitzicht. Na het ontbijt zijn we naar Mijas gegaan. Dit is een erg bekend bergdorpje vanwege zijn ezels. Hier zijn we lekker gaan rondlopen en hebben we nog wat gedronken. Aan het begin van de middag moesten we alweer vertrekken naar Malaga. Hier hebben we nog eventjes heerlijk gegeten en vervolgens heb ik afscheid genomen van de meiden. Wat voelde ik me vervelend. Gelukkig zat er in mijn achterhoofd dat ik ze over 2 weken weer zal zien maar ik had die meiden zo erg gemist. Ook voor deze week was ik zo dankbaar. Hoe leuk is het als je beste vriendinnen eventjes langskomen in Spanje? Deze dagen zal ik echt niet snel vergeten. Ik kijk terug op een geslaagde week met alleen maar lach en leuke momenten!

Reacties

Reacties

Taco

Leuk hoor!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!