eva-huese.reismee.nl

Een weekend in Granada.

Blog 7

Granada 08-11-18 - 09-11-18

We zijn alweer 2 weken verder en dit weekend stond Granada op de planning. Een kleine stad met veel toeristen. Dit komt omdat er een enorm groot paleis staat ‘Alhambra’. Ook kan je er skiën in de bergen genaamd ‘Sierra Nevada’ en op 30 minuten afstand zit je aan het strand. Op zaterdagochtend ging je bus om 9:30 maar toen begon de eerste tegenslag: de bus zat vol! Na 5 minuten smeken mochten we echt niet mee en moesten we een andere oplossing gaan verzinnen. Het was een verre reis en we moesten dan ook via een grotere stad een trein of bus pakken. Na wat rond appen en bellen hadden we iemand gevonden die op dat moment toevallig naar Sevilla moest. We konden met deze man meerijden. Hij gaf al gelijk aan dat hij ook op zondagavond vanuit Sevilla weer terug moest naar Écija dus als we mee wilden rijden kon dat. Toen we rond 12:00 in Sevilla aankwamen moesten we wachten op de bus naar Granada. De eerstvolgende bus reedt om 14:30. We zijn in de stad gaan lunchen, heerlijk in het zonnetje dus dat was geen probleem! Tijdens de busrit zag ik bergen met sneeuw. Dat voelde heel gek want je bent in het zuiden van Spanje waar het altijd heel warm is. Rond 17:15 waren we eindelijk aangekomen in Granada. Ongeveer 4 uur vertraging maar dat maakt niet uit haha. Het hostel waar we in verbleven was tegelijkertijd ook een bar waar heel veel mensen waren. Emily en ik zijn daar eerst een drankje gaan drinken en vervolgens de stad in gegaan. Wat mij opviel was dat er enorm veel Marokkaanse winkels en restaurants waren. Waaronder ook een hele straat en dat was echt heel gaaf om te zien! Alle lampjes, sieraden en versieringen waren enorm mooi. Emily en ik hadden ons voorgenomen om een keertje een weekend geen tapas te eten want dat hebben we nu onderhand wel gezien. Wat betreft er eigenlijk geen andere keuze was tussen tapas of Marokkaans gingen we dus voor Marokkaans eten! We kwamen in een restaurant waar hele relaxe muziek op stond en vanbinnen heel mooi gedecoreerd was. Zelf had ik couscous besteld met groente en een soort honing smaakje. Het was heel lekker. Toen de man vroeg wat we wilden drinken zeiden wij een wijntje, maar we waren even vergeten dat dat natuurlijk helemaal niet kan in zo’n restaurant. De man zei dat hij alleen bier had dus zeiden wij dat dat ook prima was. De man had alleen wel even vooraf mogen zeggen dat er niks van alcohol in zat en echt een hele andere smaak dan bier was. Vervolgens zijn we in een ander barretje een lekkere gin-tonic gaan drinken! Waar Granada bekend om staat is dat als je in een restaurant een drankje besteld, dat je er ook gelijk een tapa bij krijgt. We waren dus al 3 restaurants/bars verder en zaten dus echt helemaal propvol. Na de gin-tonic gingen we naar een Engelse pub. Dit was erg gezellig en daar hebben we ook nog wat mensen ontmoet. Rond 02:00 gingen we terug naar het hostel omdat we het niet al te laat wilde maken. De volgende dag wilden we er namelijk wel een nuttige dag van maken! We kwamen in de kamer en er waren ook wat andere meiden uit allerlei landen waar we ook nog even gezellig mee gesproken hebben.

De volgende ochtend waren we om 9 uur opgestaan en zijn gaan douchen en ontbijten. Wat was de ontbijtzaal mooi zeg! Dit hele hostel was echt enorm mooi en dan is het ook heerlijk ontbijten als je lekker in een chill hoek je ontbijtje kan eten. Het was heel rustig dus we waren eigenlijk vrijwel alleen. Het was de bedoeling dat je €3 p.p. betaalde maar bij het uitchecken werd hier niet om gevraagd dus het was nog eens gratis ookJNadat we uitgecheckt hadden zijn we lekker rond gaan lopen. Eerst door het centrum en vervolgens zijn we naar de Albaicín wijk gegaan. Dit is een wijk op een berg met een enorm mooi uitzicht op de Alhambra. Toen we op het hoogste punt aankwamen was er een terras met echt een geweldig uitzicht. We gingen daar zitten in de zon en keken uit op de bergen met sneeuw, de Alhambra en naast ons stonden palmbomen. Dit was eigenlijk een onbeschrijfelijk gevoel hoe mooi. Na een uurtje op dit terras genieten zijn we weer door gegaan. Deze wijk was vol met een soort aparte mensen. Je zag veel jonge mensen met zelf gemaakte sieraden, kroeshaar en gitaren. Persoonlijk hou ik hier wel van. Nadat we het hoogste punt hadden bereikt zijn we langzaam weer naar beneden gelopen. Nog wat leuke winkels bekeken en vervolgens was het alweer 14:00. We besloten om naar een restaurantje opzoek te gaan waar niet te veel toeristen waren. Toen we in een wijkje liepen kwamen we een sushi restaurant tegen. De deal in Granada is natuurlijk een drankje bestellen en daarbij een tapa. De tapa in dit restaurant was dan ook Sushi! We hadden er natuurlijk wel nog wat bijbesteld. Voor €8,50 p.p. hebben we sushi, en een drankje genomen en we zaten prop vol! Dit zijn nog eens leuke prijsjes haha. Om 18:00 moesten we op een plek zijn waar we terug naar Sevilla zouden rijden. We hadden dus ongeveer nog 2,5 uur. Emily wist een park waar we lekker in het zonnetje konden liggen. We zijn hier naartoe gegaan en onderweg kom je natuurlijk ondertussen nog wat winkeltjes, straatmuzikanten etc. tegen. Toen we in het park aankwamen zijn we lekker naar muziek gaan luisteren en zo was de dag al heel snel weer om. We gingen niet met de bus maar via blablacar naar Sevilla. Dit is een app waar mensen hun auto beschikbaar stellen om mee te rijden. Normaal zal ik dat niet zo snel in mijn eentje doen maar dit was met Emily nu de beste optie. De jongeman sprak heel goed Engels dus de rit was heel fijn verlopen. Om 21:00 kwamen we in Sevilla aan bij de Mac Donalds en daar hebben we avond gegeten. Om 22:00 zou de andere man ons daar oppikken en dat deed hij ook. Rond 23:00 kwamen we aan in Écija en toen kon ik eindelijk lekker in mijn bedje gaan liggen. Volgende week vrijdag komen Angel en Julia voor een paar dagen naar Malaga dus ik hoef maar 4 dagen te wachten tot het volgende avontuur!

Mamma

Wat een leuk verhaal weer!
❤️

Taco

Leuk Eva!

Lucie (oma K)

Wat een leuk verhaal! Jammer dat je niet in het Alhambra bent geweest, maar ik heb begrepen van iemand hier dat je vantevoren kaarten moet bestellen en daar hadden jullie waarschijnlijk geen gelegenheid voor. Wie weet ga je op den duur nog weleens.
Dikke kus van oma en opa
P.S. Wat leuk dat je vriendinnen komen, geniet er maar van. ♥️

oma jose

Geweldig wat je allemaal meemaakt.
mooi is het daar he wij zijn er ook geweest .ik zou nog wel eens terug willen.
inmiddels zijn je vriendinnen er heel veel plezier en een dikke kus van ons.