eva-huese.reismee.nl

Vrije dagen 29-09-2018 - 13-10-2018

Zaterdag (29 september 2018) was mijn vrije dag. Ik heb veel andere au-pairs berichtjes gestuurd maar iedereen had al plannen die voor mij helaas te ver waren om voor 1 dag naartoe te gaan. Ik had met een Engelse docent afgesproken om naar Córdoba te gaan en om daar een andere au-pair te ontmoeten. Helaas was de Engelse lerares niet meer in staat om de gaan. Dit weerhield mij er niet van om niet te gaan!! In mijn eentje ben ik naar de bus gegaan om vervolgens naar Córdoba (een grotere stad) te gaan. Ik had het geluk dat ik de tante van de familie tegen kwam en die heeft mij geholpen, en raad eens: ze moest ook weer met dezelfde bus terug! Toen ik aankwam in Córdoba stond de andere au-pair op mij te wachten en zijn we de stad in gelopen. Het was heel leuk om iemand te ontmoeten die je totaal niet kent. Dit was een meisje uit Duitsland die hier zelf ook pas 2 weken was en dus ook nog niet veel had gezien. Als eerst zijn we naar de Mezquita gegaan. Dit is een enorm groot historisch kasteel/gebouw/kerk die erg mooi en indrukwekkend was. Vervolgens zijn we wat rond gaan lopen om ergens wat te eten en hebben we heerlijke vegetarische paella gegeten. Met een lekkere sangria!! Na het eten zijn we naar het nieuwe gedeelde van Córdoba gelopen en hebben wat winkels bekeken. Dit waren winkels die wij zelf in Nederland ook hebben zoals de Zara, Stradivarius en pull and bear. Altijd leuk om even rond te snuffelen! ? na het shoppen was het alweer 18:00 en toen hebben we churros met een lekkere ijskoffie gegeten en gedronken. Rond 19:00 gingen we rustig naar het station want mijn bus vertrok om 20:00. Onderweg naar het station was de start van een hardloopmarathon wat heel leuk was om te zien. In het station kwam ik de tante weer tegen en met haar ben ik terug naar Écija gegaan. Op de terugweg ging de zon onder en ik heb genoten van het uitzicht. Het leek net alsof je in een woestijn reed met de zonsondergang. Eerst was ik aan het twijfelen of ik wel alleen met de bus zal gaan maar wat ben ik blij dat ik ben gegaan. Een heerlijke vrije dag!

Vrijdagavond (5 oktober 2018) ben ik met de nicht van het gezin wat gaan drinken in het centrum, dit was heel gezellig. Zaterdag was eigenlijk een beetje een ‘chill’dag. De vader van het gezin was een weekend weg, naar het noorden van Spanje om daar te jagen op dieren. Deze zaterdag had ik rond 12:00 met een Engels docent afgesproken. We zijn door Écija gelopen want het is toch ook best leuk als je je eigen dorp een beetje kent. Er zijn enorm veel mooie kerken in Écija. In de avond zijn we met de familie naar het huis van de andere au-pair gegaan. Helaas was ze er zelf niet. Dit is een huis op een soort privĂ©terrein bovenop een berg. Het huis en uitzicht waren enorm mooi. Zondag was mijn vrije dag! Ik had met wat meiden afgesproken uit Sevilla en Cordoba. Wat was dit een leuke dag! Ik ben in de ochtend in mijn eentje met de bus naar Sevilla gereden. (Ongeveer een uur) Toen ben ik vervolgens naar de plek gegaan waar ik met een au-pair had afgesproken. Ik liep langs een rivier met alle gebouwen en mensen om mij heen en was stiekem toch heel trots op mijzelf dat ik hier ben. Onderweg naar de afgesproken plek kwam ik een enorme groep mensen met fel roze shirts tegen. Dit was een soort marathon die het kankerfonds had georganiseerd. Alleen vrouwen liepen met deze optocht mee. Het was speciaal voor borstkanker. Hier kwamen zo enorm veel mensen uit heel Spanje op af! Ik keek mijn ogen uit. Toen ik de plek had bereikt (wat bijna onmogelijk was door de optocht) leerde ik de eerste au-pair kennen. We zijn samen naar de plek gelopen waar de op de andere au-pairs zouden wachten. We waren na eventjes wachten met 6 meiden. En raad eens: allemaal Duitsers!! Ik heb het geluk dat ik een beetje Duits kan verstaan en met wat Engels er doorheen is het al helemaal perfect. Uiteindelijk is de groep opgesplitst omdat de helft met een bustour mee wilde en de andere helft niet. We hadden rond 3 uur afgesproken om met zijn allen te gaan lunchen. Dit was dan ook heel gezellig! Na de lunch zijn we nog door wat straten en parken gelopen. Eigenlijk maakt het helemaal niks uit wat je hier in deze stad doet want overal waar je loopt is wel iets interessants te zien! Rond 19:00 kwamen we opeens een internationaal foodfestival tegen. Overal was muziek, en overal stonden kraampjes. Ieder kraampje was een land, met de foodspecialiteit van dat land. Op dit festival had je dus eten van over de hele wereld! Een tip: ga er niet heen als je enorm veel trek hebt want je wilt alles eten! Na dit festival moesten de meiden uit Cordoba alweer naar huis. Ik had het geluk dat de andere au-pair uit Ecija ook in Sevilla was met haar beste vriendin die daar woont. We hadden afgesproken om nog snel even te eten voordat we vertrokken naar huis. Wat was dit eten lekker zeg! Om 22:00 vertrok onze bus en zijn we richting huis gegaan. Ik heb genoten van deze dag!

(13 oktober 2018) Sevilla

In dit weekend was het plan van de familie om zaterdag naar Malaga te gaan. Op vrijdag hadden de ouders een bruiloft en heb ik de hele dag bijna niks gedaan:) de 2 oudste meiden gingen naar buiten met vrienden en de jongste wilde graag op de PlayStation spelen. Toen de ouders s‘avonds thuiskwamen zei de vader dat hij erg moe was dus we zouden de volgende dag niet naar Malaga gaan. Ik had me hier erg op verheugd dus dat was wel een teleurstelling voor mij. De moeder van de familie wist dat ik nog nooit had paardgereden (en dat kan echt niet hier in Spanje) dus was het plan om de volgende dag te gaan paardrijden. Eerst gingen we het typische ontbijt churros eten en vervolgens naar het familielandhuis om mij te laten paardrijden. Dit was heel erg leuk en ik heb heel veel gelachen. S‘avonds was mijn plan om naar Sevilla te gaan en om daar te slapen. Er waren ook wat Nederlandse meiden in dat huis dus het was heel gezellig. We zijn die avond uitgegaan in een club en de volgende dag ben ik met wat andere au-pairs gaan picknicken aan de welbekende rivier van Sevilla. S‘avonds ging ik met de bus naar huis met een Engels lerares die toevallig ook die bus nam. Toen ik thuiskwam was ik enorm moe en heb ik het avondeten om 21:30 maar een keertje overgeslagen en ben lekker gaan slapen.

Ook heb ik heb ik 2 kleine nieuwtjes waar ik enorm erg naar uitkijk en dat is dat mijn familie volgende maand naar Sevilla komt!! Een maand later komen Angel en Julia naar Malaga! Ik kan niet wachten om ze te zien!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!