eva-huese.reismee.nl

Familie 4 dagen op bezoek in Sevilla!!

Blog 6 

17-11-28 – 22-11-18

4 dagen Sevilla met mijn familie!!!

Jaaa eindelijk was het dan zondag! De dag dat mijn ouders en kleinste broertjes mij zouden komen opzoeken in Spanje. Ze kwamen pas rond 19:30 aan. Ik was wel zelf al heel vroeg naar Sevilla vertrokken omdat een hockey vriendinnetje van thuis een wedstrijd in Sevilla moest spelen. Ze hockeyt zelf in Valencia maar moest voor een uitwedstrijd naar Sevilla. Dat wilde ik natuurlijk heel graag zien! Toen ik daar aankwam regende het enorm hard en stond het hele veld onder water. Persoonlijk dacht ik niet dat de wedstrijd nog door zal gaan maar toch wel!! Het was wel een heel gek gevoel om na een lange tijd weer naar een wedstrijd te kijken en zelf niet te spelen. Dat wilde ik dan ook echt heel heel graag op dat moment. Na de wedstrijd kon ik helaas maar een paar minuutjes met Nanne praten. Het was wel heel erg leuk om weer even iemand van thuis te zien! Na de wedstrijd ben ik bij het appartement gaan inchecken. Midden in de stad en precies zoals we het verwacht hadden. Ik had tegen mijn ouders gezegd dat ze vanaf het vliegveld met een bus naar het busstation konden komen en daar zal ik ze dan opwachten. Gelukkig had iedereen dan ook al voorspeld dat ik toch wel naar het vliegveld zal komen en natuurlijk was ik daar! Voordat ik naar het vliegveld ging had ik de hele dag echt nog vrijwel niks gegeten en vond ik dat ik de Mac Donalds dan ook wel had verdiend. Eindelijk na een hele lange tijd weer een big mac met frietjes, ik was even een klein momentje intens gelukkigJToen mijn familie op het vliegveld aankwam kon ik mijn tranen natuurlijk weer eens niet inhouden, wat was het een fijn gevoel om je familie weer te zien. Heel gek, maar die mis ik dus heel heel heeel erg. Nadat we bij het appartement hadden ingecheckt regende het nog steeds en gingen we opzoek naar een restaurant. Uiteindelijk werd het dan toch mijn lievelingsrestaurant waar ik liever de volgende dag had willen eten maar he, alles voor de familie. Het was enorm gezellig en we hebben veel gelachen. Rond 23:30 waren we weer thuis en zijn we allemaal lekker gaan slapen. 

Maandag was de uitslaapdag, iedereen werd laat wakker en voordat we dan ook met alles klaar waren was het 11:45. Ik ben met mama en Diede naar de supermarkt geweest om ontbijt te halen en nog wat lekkere dingetjes voor de borrel. Wanneer iedereen helemaal klaar was zijn we eerst naar de fietsenverhuur gegaan want we wilden dinsdag een fietstocht doen. Helaas, dinsdag zat al helemaal vol. Uiteindelijk hebben we het woensdag gedaan en qua het weer kwam dat ook alleen maar beter uit! Na de fietsenverhuur gingen we naar torre del oro, een soort uitkijktoren aan de rivier in de stad Sevilla. Het was allemaal erg leuk totdat papa zijn hoofd stootte aan het plafond (Spanjaarden zijn/waren namelijk niet zo heel groot). Hij liet er alleen vrij weinig van merken dat hij pijn had dus we zijn gewoon weer alsof er niks aan de hand was verder gegaan. Ook stond er op internet dat 2 andere bezienswaardigheden gratis waren op maandag, we waren er naartoe gegaan en dat klopte dan ook maar.... dat had ik dan wel een maand van tevoren moeten reserveren en de gratis kaartjes zijn dan ook altijd binnen 10 min uitverkocht. Ja, dat had ik dan helaas niet meegekregen. Het was alweer 14:30 dus we zijn lekker gaan lunchen in een restaurant. Sevilla is eigenlijk een stad waar je niet eens super veel geld hoeft uit te geven aan bezienswaardigheden. Vrijwel overal waar je kijkt zie je wel iets opvallends. Na de lunch zijn we dan ook lekker gaan rondlopen, nog ergens wat koffie gaan drinken en wat betreft we in Spanje zijn wilde papa natuurlijk ook even een siësta houden. Mama, Diede en ik namen van die tijd dan ook zeker gebruik om lekker te gaan shoppen! Na het shoppen rond 19:30 zijn we gaan borrelen in het appartement. Eigenlijk had niemand echt meer heel veel trek maar we zijn toch nog maar even de straat op gegaan om nog een hapje te eten bij het restaurant Taberna del Arenal. Zo zag mijn familie Sevilla dan ook in het donker inclusief alle lampjes. 

Op dinsdag hebben we s’ochtends lekker thuis ontbeten en zijn we gaan wandelen door de wijk Triana. Dit is een wijk die aan de andere kant van de rivier van Sevilla ligt. Je moet dan ook eerst een brug over voordat je er bent. Als eerste kwamen we bij een foodhall uit. Hier verkopen het vlees, vis en fruit. Het is niet zoals in Nederland dat alles helemaal perfect op temperatuur ligt en dat er strenge regels aan verbonden zijn. Hier ligt bijvoorbeeld gewoon al het vis en vlees in een openruimte zonder dat er een deksel of iets op ligt. In Nederland zou dit dus niet mogen vanwege het stof wat erop komt. In Zuid-Spanje maakt dat allemaal nog niks uit. Ook was er enorm veel fruit, en mijn broertjes hun verslaving aan fruit kennende, moesten ze natuurlijk wel wat fruit eten. Vervolgens zijn we door de wijk heen gelopen en kwamen we aan de andere kant van de rivier weer uit. De perfecte plek om naar Plaza de España en het Maria Louisa park te lopen. Als eerste kwamen we in het park aan en daar zijn we even in het zonnetje gaan zitten. Iedereen viel bijna in slaap maar na 30 minuutjes hadden we toch weer de moedbij elkaar geraapt om dan naar het mooie Plaza de España te gaan. Persoonlijk heb ik dit gebouw al zo’n 4 keer gezien maar wat blijft het mooi zeg! We zijn weer gaan lunchen bij mijn favoriete restaurant in Sevilla (Taberna Coloniales) omdat het mijn ouders ook erg beviel de eerste dag. Nadat we hier heerlijk hadden geluncht was het alweer 17:30. Papa en Rover gingen dan ook graag nog een keertje siësta houden. Mama, Diede en ik gingen weer gezellig de stad in. S’avonds zijn we thuis eerst gaan borrelen en eigenlijk waren we allemaal een beetje moe en hadden we ook geen trek meer. We hadden besloten om lekker een filmpje thuis te gaan kijken en daarna te gaan slapen. 

Het was alweer woensdag!! De laatste volle dag. Vandaag stond er heel wat op de planning. Als eerste moesten we vroeg opstaan want om 10:00 zou de fietstocht beginnen. Het was heel fijn voor de familie dat de fietstocht in het Nederlands werd gehouden. mijn broertjes konden het dus ook allemaal goed begrijpen. Een aardige jongen heeft ons heel Sevilla op de fiets laten zien en o.a. veel verteld over de geschiedenis. Mijn ouders hadden eigenlijk vrijwel alles al via de voet gezien maar ik kon eigenlijk niks over de betekenissen vertellen want die wist ik zelf ook niet. Na de fietstocht zijn we naar een lokale Italiaanse tapas bar gegaan! Ook erg lekker en vooral leuk voor de mensen die niet zo goed kunnen kiezen want je kan van alles wat proeven. Toen we klaar met het eten waren was het ook alweer eind van de middag. Na het borrelen thuis vonden we het dan toch nog wel even leuk om nog even naar een plein met allemaal barretjes te gaan. Toen we aankwamen kregen we al gelijk een foldertje in onze handen geduwd van een gratis flamenco show. Dat leek mij persoonlijk wel heel erg leuk om aan mijn familie te laten zien want eigenlijk kan je Spanje natuurlijk niet verlaten zonder dit gezien te hebben. De show begon om 22:00 en daar waren wij dan ook aanwezig. Deze show was een hele mooie afluister van de gezellige dagen die wij hier hebben gehad!

De volgende ochtend moesten we om 06:30 opstaan want de vlucht was heel erg vroeg. Wat heb ik een leuke week gehad en wat ben ik dankbaar dat het mogelijk is dat mijn familie zomaar even komt overvliegen. Wel was het afscheid nemen heel erg lastig. Van mama kreeg ik later ook te horen: Op dat moment wilde ik je zo graag mee naar Nederland nemen Eef. Maar helaas dat ging niet. Nu ze weg zijn zit ik nog maar een 1,5 maand in Spanje en dan ga ik zelf ook alweer naar huis!

Reacties

Reacties

Taco

Mooi geschreven lieffie! XXX

oma

Net je brief voorgelezen aan opa,erg leuk om te lezen.
lieverd nog veel plezier.
kus van opa en oma

Mamma

Ook nu weer tranen in mijn ogen lieverd!❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!