eva-huese.reismee.nl

Weer een maand verder in Spanje!

Blog 5:

15-10-18

Zo, dit was mij een weekje wel. De week begon met een kleine brand in de keuken. Op maandag na de lunch zaten we met de familie op de bank en de moeder stond op en zag dat de hele keuken oranje van het vuur was. We schrokken ons allemaal rot en hebben zo snel mogelijk het vuur gedoofd d.m.v. van de fles water die gelukkig in de koelkast stond. De hele keuken was zwart. Wat bleek, de moeder had olie op het vuur gezet en dat is zo heet geworden dat de afzuigkap in brand is gevlogen. Wat hebben we een geluk gehad dat we dit geen minuut later zagen... De dagen daarna werd de hele keuken geschilderd en konden we dus niet thuis eten. Heerlijk in restaurantjes gegeten voor 2 dagenJ. Voorderest was de week heel normaal, s’ochtends naar de sportschool, Spaans les (ben onderhand al bij mijn derde leraar), met de kids spelen etc. Ook had ik donderdag avond nog een filmavondje gehouden met een andere Engelse docent hier. Was heel gezellig! Op zaterdag was er voorspeld dat het de hele dag zou regenen dus we zijn eerst met alleen de kleinkinderen en opa en oma naar een restaurant gegaan om daar te eten. Vervolgens ben ik met de meiden en de nicht naar een paarden wedstrijd gegaan met een typisch Spaans flamingo feest erbij. Rond 21:00 begon het zo enorm hard te regenen en te stormen dat om 22:00 de auto’s en de mensen werden geteld om vervolgens iedereen naar een huis te brengen. We konden daar niet langer blijven. Wat ik daar in het huis aantrof zal ik nooit meer vergeten. Ouderen, en nog ouder en jongeren, nog jonger die met zn allen muziek aan het maken waren. We hadden het eerst allemaal super koud maar toen we in het huis aankwamen gaf het me gelijk een warm en welkom gevoel. De hele keuken stond vol, iedereen was aan het klappen om het ritme te krijgen en er was 1 gitaar, iedereen song omste beurd een flamingo lied. Er werd ook gedanst etc. typisch Spaans dit en heel gaaf om mee te maken! Rond 1 uur werden we door de moeder opgehaald, ik ben daarna gaan slapen maar nu komt het. Rond half 6 s ‘nachts werd iedereen in de buurt met politieauto’s wakker gemaakt. Sirenes, toeteren en aanbellen bij de huizen. De rivier stond namelijk op level 7 en leven 7,5 was een enorme overstroming! Alle spullen moesten van de grond worden afgehaald. (Op dit moment lag ik heerlijk te slapen en heb er zelf niks van gehoord). De volgende ochtend zag ik alle foto’s en ik schrok me rot. Het hele park en straten stonden onder water. Ook waren er die nacht veel mensen geweest die s ‘nachts uit het huis zijn gegaan naar een andere stad. Mijn plan was die ochtend om naar de sportschool te gaan, ik vroeg of er een mogelijkheid was qua tijd om te gaan. Nou ik werd vierkant uitgelachen!!! Je gaat toch niet nu naar de sportschool?? Alles is overstroomd. Je begrijpt het wel, ik ben die dag lekker in het huis gebleven. Gelukkig begon de zon te schijnen dus werd het niet erger. Maandag was het zelfs alweer 26 graden met een zonnetje.

27-10-2018

Mijn vrije dag was op zaterdag. Ik ging met Emily naar Sevilla! Om half 12 hadden we afgesproken om eerst wat te gaan drinken en vervolgens om 12:00 met de bus te vertrekken. Dit was allemaal erg leuk en we hadden het heel erg naar ons zin. We waren nog geen 5 min in Sevilla en we kwamen bij een foodmarket uit waar nog het Oktoberfest was. Muziek, lekkere drankjes, hapjes en wat het compleet maakte was de zon! Wat was het heerlijk om hier tussen al die mensen met een desperado in de zon te staan. Vervolgens zijn we doorgelopen en hebben we geluncht. Ik had een restaurant in mijn hoofd maar die zat helaas vol. Het plan was om daar dan in de avond te gaan eten. Op straat kom je zoveel leuke dingen tegen dat je je de hele dag kan vermaken zonder heel veel geld uit te geven. Op plaza de España was een enorm Star Wars event. Nooit verwacht dat daar zoveel mensen op af zouden komen!! Allerlei gekke kostuums hadden de mensen ‘fans’ aan. Met de volle veronderstelling dat de laatste bus om 22:00 terug naar Écija zou gaan gingen we het nog een keer bij het restaurant proberen. We waren er rond 19:15 maar we moesten wachten tot de keuken openging om 20:00. We hadden heerlijk een fles wijn besteld en waren aan het lachen en praten. Totdat ik op mijn telefoon keek en zag dat de laatste bus op zaterdag om 20:30 ging. Het was onderhand al 19:55 en daar zaten we dan met onze volle fles wijn. Die gaan we hier toch niet laten staan?! Maar het is ook raar om hem mee te nemen toch? Oke dan gaan we hem maar heeeel snel opdrinken zeiden we tegen elkaar. Toen hebben we heel snel afgerekend en gerend naar de bus. Na een fles wijn naar achter getikt te hebben zonder te eten begrijp je natuurlijk wel een beetje hoe wij ons voelde. Toen we in de bus zaten hadden we besloten dat we dan maar een restaurant in Écija gingen opzoeken. Rond 22:00 hadden we ons plekje gevonden en heerlijk gegeten. Ook kwamen er nog 2 andere vrienden om een drankje te drinken! Na een klein inschattingsfoutje in de tijd gemaakt te hebben, hebben we toch een superleuke dag gehad!


1-11-2018

Het is alweer november! Om 7:45 ging de wekker. De avond ervoor ben ik pas om 02:00 in slaap gevallen omdat het oudste meisje een Halloween slaapfeestje gaf. Donderdag was mijn vrije dag van de week en het plan was om naar Cádiz te gaan. Een hele mooie stad aan het strand. Om 9 uur was ik op het station en de bus zou om 9:10 vertrekken. Normaal kopen we altijd kaartjes in de bus zelf maar de buschauffeur zei dat hij niet naar Cádiz ging. Gelukkig was er een andere vrouw die ons de weg kon wijzen om een kaartje te kopen voor dezelfde bus naar Cádiz ?. Ik was met 2 meiden die amper Spaans spraken dus er niks van verstonden. Toch heb ik het (jaja in het Spaans)! voor elkaar gekregen om het te regelen en vertalen. Toen we in de bus zaten bleek 1 meisje de lerares van mijn hostkind hier te zijn. Dat was erg leuk! We hebben over veel dingen gepraat. Wat ook erg leuk is dat als je hier met de bus gaat, je ook door andere steden rijdt. En Wat betreft hier heel veel bergen zijn heb je steeds een uitzicht over de hele stad. Na 3 uur in de bus waren we aangekomen in Cádiz. Het leek ons slim om gelijk een kaartje te kopen voor de terugweg. We kregen het antwoord: de bus van vanavond naar Écija zit vol, de volgende bus gaat morgen. Je had onze gezichten moeten zien… Maar gelukkig had ik thuis al een klein beetje gekeken naar een optie B. We konden de bus nemen via een andere grote stad en hopen dat vanuit daar wel een ticket beschikbaar was naar Écija. Toen we dus het kaartje hadden zijn we rond gaan lopen. Ik had van tevoren wel al een globale planning gemaakt want zoveel tijd hadden we niet. Als eerste kwamen we een hele mooie markt tegen met alleen maar zelf gemaakte producten. Vervolgens zijn we naar een toren gegaan met een geweldig uitzicht. Toen we daar aankwamen dachten we dat er een enorme rij stond. Eerst zijn we dus naar de supermarkt gegaan om wat eten te halen. Toen we daar aankwamen viel het allemaal reuze mee en konden we na het kaartje kopen zo doorlopen. Wat was dit een mooi uitzicht zeg! Je zag de hele stad en overal om de stad heen was de zee. Na een paar minuten van het uitzicht te genieten vonden we het ook leuk om nog wat foto’s te maken. Toen we het wel gezien hadden zijn we naar beneden gegaan. Cádiz is een plaats die helemaal omringd is met water. We zijn na de uitkijktoren naar de zee gegaan met het plan om zo rond de hele stad te lopen. Wat was dit lekker zeg! Het weer was top en de geur van de zee maakt mij ook heel vrolijk. We kwamen nog wat mensen tegen die muziek aan het maken waren en niet te vergeten, het was heel lekker weer, maar er waren zelf mensen die lekker aan het zwemmen waren!! Nou, die verklaarden wij wel voor gek want zo warm was het ook weer niet. Na een tijdje lopen kwamen we uit bij het natuurpark. Wat was dit mooi zeg! Overal verschillende bloemen, rotsen en doorzichtige platen waardoor je ook nog eens aan alle kanten de zee kon zien. Na dit mooie park zijn we langs het water verder gelopen. We besloten om toch een beetje het centrum in te gaan. We kwamen een enorm mooie tuin tegen met een klein restaurantje. Tapas voor €2,50! En het was nog eens enorm lekker ook! Na deze heerlijke lunch in de zon zijn we toch maar weer terug naar het strand gegaan. We kwamen op een plek uit waar enorm veel mensen aan het surfen waren. Ook was er een bar met uitzicht op de zee. Dit was wel even een besefmomentje! Zon, zee, wijn, surfers en een vriendin naast me. Kan je het je voorstellen? Rond 18:00 was het dan toch echt tijd dat we weer naar het busstation moesten om naar huis te gaan. Toen we in Sevilla aankwamen hadden we in ieder geval wel het geluk dat we op het goede station aankwamen. En het volgende gelukje was dat er nog kaartjes over waren naar Écija! (Onze woonplaats). We moesten een uurtje wachten voordat de bus vertrok. De terugweg hebben we er bijna 5 uur over gedaan maar het was het allemaal waard. Wat was dit een top dag!


3-11-18

Het was alweer zondag! Vandaag gingen we met de familie naar een enorm mooi plaatsje in de bergen. Eerst gingen we op een soort van hele kleine safari maar de dieren zaten wel gewoon opgesloten. En we liepen hier tussen de bergen door. Gelukkig was bij elk dier ook een bord met Engelse uitleg waardoor ik er ook nog wat van begreepJ. Na het bekijken van al deze bijzondere dieren gingen we naar een erg beroemd restaurant. Alle muren hingen vol met foto’s van de baas en bekende mensen samen die in dat restaurant waren geweest. Waaronder Cristiano Ronaldo, de president etc. we zaten aan het raam en hadden een enorm mooi uitzicht op alle bergen. Dit was wel even genieten. Ook erg lekker gegeten en daarna nog een drankje gedaan in een ander barretje met ook weer uitzicht op alle bergen. Aan het eind van de dag zijn we naar huis gegaan en zijn de kinderen gaan douchen, tassen inpakken etc. Daarna lekker slapen en toen was het alweer maandag!


10-11-18

Jaaa zaterdag! De dag waar ik de hele week al op had gewacht want dit was mijn vrije dag en ik had met wat vriendinnen hier afgesproken om in een hostel in Sevilla voor een nacht te gaan slapen. De bus vertrok om 09:30 en 1 van de 2 meiden was al in Sevilla voor een conferentie voor haar werk. Met het andere meisje had ik bij het busstation afgesproken maar die had zich verslapen. Ik ben wel in de bus gestapt en heb toen in mijn eentje geshopt. Rond 13:00 was het andere meisje in Sevilla en toen zijn we gaan inchecken in het hostel. Later lekker gegeten en nog wat rondgelopen. We zaten in een enorm leuk hostel waar mensen/jongeren over de hele wereld sliepen. Er was ook een pubcrawl die avond. €15 voor 2 bars en gratis vip-entree voor en hele grote club (waar altijd een enorme rij staat.) Ook nog wat gratis drankjes dus dit was een goede deal! Toen ik in bed lag merkte ik alleen dat mijn horloge van mijn arm af was… Die is dus helaas die nacht gestolen en dat vond ik wel echt heel erg. Verder werd ik ook met een heerlijke kater wakker en het ontbijt was dan ook erg moeizaam binnen te krijgen:) Het was wel echt heeeel lekker weer dus dat was dan wel weer een grote meevaller! Later zijn we nog naar een foodmarket gegaan om daar vervolgens heerlijke paella te eten in de zon. Toen was het alweer 15:00 en moesten we richting de bus lopen. Het was een leuk weekend, wel met wat tegenvallers helaas! Maaaaaaar volgende week komen dan eindelijk mijn ouders en broertjes en daar kan ik echt niet op wachten!!!! Aankomende week zal vast heel sloom gaan vanwege het wachten.. Daar krijg ik alleen wel iets heel erg leuks voor terug!!



Reacties

Reacties

Taco

Leuk Eva ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!