eva-huese.reismee.nl

La Feria (de feestweek) in Spanje!

Na 3 maanden was dan eindelijk de laatste week vakantie van de kinderen aangebroken. De jongste is 1 dag naar school geweest maar omdat de zussen nog vrij hadden hoefde de jongste de dagen daarna ook niet naar school. Dit was een erg speciale week. Een feestweek!: La Feria. Dit is een typisch Spaanse feestweek met hapjes, drankjes en gezelligheid. Iedereen was in speciale jurken verkleed en overal reden mensen met paarden. Wat erg bijzonder aan deze week was, was voor mij de cultuur. Ik had zoiets nog nooit gezien. Op een enorm groot terrein stonden overal tenten (een soort kleine huizen) waar je alleen binnen kan komen als je iemand kent die op de gastenlijst staat. Als je bijvoorbeeld als toerist in Écija zou zijn, kom je dus bijna nergens binnen. Ook was er een enorm grote kermis, waar de jongere kinderen zich de hele dag konden vermaken.

Als eerste ben ik dinsdag wat gaan drinken met de andere au-pair in Écija en haar zusje. Haar zusje was de dag daarvoor overgevlogen en die gingen dus allerlei dingen bezoeken. In de avond ben ik met het oudste meisje uit de familie naar de Feria (het feest) gegaan. Buiten de Feria was een enorm groot terrein voor jongeren. Ik heb nog nooit zoveel jongeren bij elkaar gezien zonder dat er muziek of iets werd gedraaid. Dit was puur een plaats waar je naartoe ging met je eigen drank en vrienden. Hier was ik ook met de nicht van de kinderen en heb deze avond veel nieuwe mensen ontmoet. We waren in de avond rond 03:00 uur thuis.

Woensdag ben ik eerst met de moeder naar een Engels academie geweest om daar te vragen of ze ook Spaanse les konden geven. De vrouw die dit normaal doet was net met zwangerschapsverlof dus dat ging helaas niet. Rond 15:30 zijn we naar de Feria gegaan en hebben we daar geluncht. Deze dag ben ik vooral heel veel met de kinderen geweest om op ze te letten. Ik heb heerlijk 3 uur lang mogen kijken naar blikgooien, pistolen en de attractiesJRond 01:00 gingen we met de hele familie terug naar huis.

Donderdag was de dag dat ik dan ook echt DE jurk ging dragen! Als je bij de foto's kijkt zie je mij in de jurk. Deze dag heb ik vooral veel rondgelopen. Ook ben ik 2 keer in een paardenkar geweest. De paarden worden in deze week ook helemaal versierd met bellen en rinkels. Rond 22:00 nadat ik had gegeten ben ik dan toch echt even naar huis gegaan om me om te kleden. In 34 graden heb ik het 5 uur lang volgehouden met de jurk:) Rond 23:15 was ik terug bij de Feria en ben toen in een attractie gegaan met de jongste waarvan ik alle kanten op vloog. Ook was er een Nederlandse man deze avond waar ik een tijdje mee gesproken heb. Hij woonde nu een jaar in Spanje en heeft me veel verteld over de verschillen en de taal etc. Het was erg fijn om weer eventjes Nederlands te praten maar ik versprak me wel steeds in Engelse woorden wat heel gek was. Nadat ik met deze man had gesproken ben ik naar de open plaats gegaan waar alle jeugd was. Hier nog even gepraat en ben met het oudste kind weer rond 03:00 uur naar huis gegaan.

Vrijdag was eigenlijk precies dezelfde dag als donderdag! Ik heb gefeest in de caseta's (de grote tenten) op muziek waarvan ik niks begreep. Maar wat was de sfeer leuk! Mijn tweede dag met de jurk en we hadden geluncht in een grote caseta met de hele familie. Dit was ook de dag dat echt iedereen met paarden kwam. Allemaal super mooi gekleed want er werden prijzen uitgereikt voor de mooiste paarden en ruiters. Deze dag was ik vooral met de nicht en haar vrienden. Het is vrijwel onmogelijk om het gevoel uit te leggen als je daar dan staat tussen alle mensen die in allerlei gave jurken en outfits staan. Ondertussen ken je bijna niemand, kan je de taal niet en versta je de muziek niet. Maar wat was het leuk! rond 22:00 zijn de jongste en ik naar huis gebracht en ik moest vervolgens op de jongste passen. Als ik wilde kon ik rond 23:30 nog terug naar het feest maar ik was erg moe van de hele dag dus bleef lekker thuis.

Zaterdag was min of meer een rustdag voor de hele familie. Iedereen was erg moe van de week. We hebben eigenlijk bijna niks gedaan. In de avond ben ik met de nicht en wat vriendinnen van haar uiteten geweest en daarna zijn we naar de Feria gegaan. Dit was zoals elke dag weer een enorm groot feest met alles erop en eraan. Om 05:00 was ik thuis en ben ik gaan slapen. Dit was dan ook het einde van de Feria en de vakantie van de kinderen!

Op zondag zijn we met de familie de hele middag ergens gaan lunchen. Ik heb toen vooral met de kinderen gespeeld. S’avonds zijn we allemaal vroeg gaan slapen omdat de volgende dag de kinderen weer naar school moesten. De Feria was voor mij een enorme ervaring die ik nooit zal vergeten. Het is lastig om alle indrukken aan de buitenwereld uitteleggen omdat het zo intiem is. Wel kan ik voor iedereen aanraden om dit feest een keer te gaan bijwonen want je kijkt je ogen uit!

Reacties

Reacties

Rixt

Leuk Eefff ❤️

Taco

Leuk zeg!

oma jose

Ik heb je blog ontvangen,leuk om te lezen al die ervaringen geweldig.heel veel plezier daar in Spanje .dikke kus oma

Mamma

Wij hebben ook zo'n zin om naar Spanje te gaan! Vandaag nog 4 weken en dan zijn we er!❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!