eva-huese.reismee.nl

First week!!

Daar ging ik dan!

Mijn wekker ging om 03:00 af om op te staan en richting het vliegveld te vertrekken. In mijn eentje, naar Sevilla, om vervolgens in een familie te gaan wonen die ik niet ken, die bijna alleen maar Spaans praten en hele andere gewoontes hebben. Maar toch wist ik dat ik dit graag wilde. Toen ik was geland, stonden de moeder en de oudste dochter mij op te wachten en wat waren ze lief! We hebben een rondje door het dorp/stad Écija gereden zodat ik de belangrijkste dingen alvast kon zien. Na een klein uurtje in de auto heb ik ook de andere 2 kids ontmoet! Die waren ook erg blij om mij te zien. Nadat ik rustig mijn spullen had uitgepakt en de kids heb leren kennen was het alweer 16:00. Tijd voor de lunch! Als eerste een lekkere soep, vervolgens kip met aardappeltjes en als toetje nog wat fruit. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik als eerste erg moest wennen aan deze tijd. Tijdens de lunch heb ik iedereen nog typisch Hollandse cadeautjes gegeven. Ik kreeg een groot applaus want ze waren er erg blij mee! Ook werd ik gelijk meegenomen om mijn jurk op te halen voor de Feria. Dit is een erg groot Spaans feest die volgende week gaat plaatsvinden. Het is een grote roze jurk met met allerlei verschillende lagen erop. Rond 22:00 was het voor de familie tijd om te gaan avondeten, je kan het wel raden: Ik was kapot!! Voor mij was het het beste om op dat moment lekker te gaan slapen. Op dat moment voelde ik me toch erg vreemd want alles was nieuw en de moeheid erbij zorgde ervoor dat ik huilend in slaap ben gevallen.

De volgende ochtend (dag 2) stonden er een heleboel dingen op de planning! Als eerst heb ik even met mama gebeld en natuurlijk mijn geweldige gehuil proberen in te houden:)) Wat ze overigens pas weet als ze dit leest. Rond 12:00 gingen we naar een markt om schoenen te kopen voor het feest van volgende week (de Feria). Ik heb ook een paar schoenen gekregen! Vervolgens hadden we wat te vieren omdat de 2 meiden die dag te horen hebben gekregen dat ze over waren naar het volgende jaar op school. We gingen lunchen in het restaurant waar de familie letterlijk altijd naartoe gaat. Maar dan ook echt altijd!! Heerlijk gegeten en hele aardige obers. Na de lunch was het ongeveer 17:00 en kwamen er wat vrienden van het oudste meisje. Erg fijn dat er 1 bij zat die ook Engels kon praten. Dit was erg gezellig. Rond 19:00 ben ik met de moeder en de 2 jongste kids naar een verjaardag gegaan waar ik hun nicht heb ontmoet. Een erg leuk meisje van 18 jaar die ook erg goed Engels kan spreken. Op dat moment kwam ze net uit Engeland met een Engelse vriendin. Na de verjaardag ben ik gaan douchen en omkleden voor het avondeten, en raad eens: in hetzelfde restaurant! Ik ging met het oudste meisje (Almudena) naar het restaurant waar vervolgens veel vrienden van haar waren. Elke donderdag avond hebben ze daar een avond dat de obers langslopen met stokbroodjes waar tapas op ligt. In elk broodje zit een prikker. Wanneer je helemaal klaar bent met eten tellen ze de prikkers en elke prikker kost 1 euro. Een drankje 1,60 dus dat was enorm lekker en goedkoop:) Toen ik rond 00:15 thuiskwam heb ik jongste op bed gelegd en ben vervolgens zelf ook gaan slapen. Dit was een erg drukke dag met enorm veel nieuwe indrukken maar wat ging ik met een goed gevoel slapen!

Dag 3

Vrijdagochtend had ik afgesproken met een andere au-pair hier in Écija: Monika. Dit is een au-pair uit Polen van dezelfde familie maar dan in een ander gezin. We hadden afgesproken in Café Roma, een koffietentje. Daar zaten we dan, op krukken langs een straat en wat was het gezellig! Voor we het wisten was het alweer 13:30. Toen ik thuiskwam ben ik nog even gaan zwemmen en stond de lunch alweer klaar. een typisch Spaanse soep met een groot stuk vlees. Na de lunch heb ik eerst even geholpen met de tafel afruimen en vervolgens ben ik met de kids naar de Lidl gegaan om nog wat spulletjes te halen. Daarna nog even in het zwembad gelegen en naar een vrouwtje die de jurken voor de Feria maakt gegaan. Op dit moment heb ik net lekker gedoucht en ben ik nu deze blog aan het schrijven. Over 5 minuten ga ik mij klaar maken voor het avondeten. we gaan naar een soort borrel waar de uitnodigingen voor de Feria worden uitgedeeld.

Dag 4

Zaterdag zijn we eerst met de hele familie naar het familie/landhuis gegaan om daar te eten. Dit is een enorm groot huis/stuk grond waar wel 15 paarden staan, een enorm grote ruimte voor bruiloften die daar elke week worden gehouden en een zwembad. Als eerste. werden er 4 grote schalen met allemaal verschillende garnalen op tafel gezet. Vervolgens was er een enorm grote pan met een soort paella maar dan net iets anders. Er werd vooral heel veel gelachen en enorm veel grapjes gemaakt. Na het eten werd het tijd voor de ''fiesta'' en ging iedereen een beetje uitrusten. rond 19:00 ging iedereen naar huis om zich vervolgens om te kleden voor een groot feest die plaatsvond voor mijn deur. De betekenis van dit feest snap ik nog steeds niet helemaal maar het was wel heel leuk om te zien. Tot ongeveer 00:00 waren er groepen met kinderen die aan het optreden waren. Ze lieten zien wat ze op de flamingo dansschool hebben geleerd. Rond 00:00 ging ik met wat vrienden/familie naar het restaurant waar we nog wat gedronken hebben en daar heb ik nog wat mensen ontmoet. rond 01:30 gingen Almudena (oudste meisje) en ik terug naar huis. Toen we thuis kwamen was het feest voor de deur nog steeds in volle gang. Ik heb de jongste op bed gelegd en ben daarna luisterend naar de harde muziek zelf ook in slaap gevallen. Dit feest duurde namelijk tot 05:00.

Dag 5 (zondag)

Elke week ben ik 1 dag vrij waarvan ik zelf de dag mag kiezen. Ik heb gekozen om zondag mijn vrije dag in te vullen omdat ik uitgenodigd was voor een poolparty in een landhuis. rond 13:30 werd ik opgehaald en gingen we daarnaartoe. Dit was niks meer dan heel veel nieuwe mensen ontmoeten, eten, drinken, dansen en natuurlijk zwemmen. Ik had het geluk dat de helft Engels kon praten en de andere helft het probeerde, wat ook erg grappig was. Rond 23:30 gingen we naar huis en werd ik ook weer thuis afgezet.

Dag 6 (Maandag)

Maandag heb ik Antonio (de jongste) voor het eerst naar school gebracht en opgehaald. Hij moest pas om 12:00 op school zijn en was om 14:00 alweer uit. Er is wel een klein gelukje hier voor mij want de school is in precies dezelfde straat als waar ik woon:) Niet meer dan 200 meter lopen. Nadat ik de jongste van school had opgehaald zijn we gaan lunchen bij hun opa en oma. rond 20:00 waren we thuis en hebben we avondgegeven. Ik vertelde de kinderen dat mijn lievelingsfilm mamma mia is, na het avondeten zijn we die gaan kijken en rond 00:30 was het tijd om te gaan slapen!

Reacties

Reacties

Taco

Zo, even een traantje wegvegen. XXX

Opa Jan, oma K.

Ja hier ook dikke tranen. Maar wat heb je het getroffen! Heerlijk om al je verhalen te horen.
Dikke kus van ons tweetjes. ??

Angss

Zo blij dat je het naar je zin hebt eeef!! Denk aan je❤️

Joyce

Klinkt heel leuk allemaal eef! Geniet ervan :)

Juul

Zo gek om dit te lezen, omdat je pas zo kort weg bent besef ik het nog niet eens echt Maar nu lijk je weer zo ver :( maaaaar gelukkig heb je het heel leuk

omajose

Fijn dat het zo goed gaat

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!